TRÄNING! :)

idag började dagen med jobb från 7-11 på östermalms hemtjänst. gick till så rara tanter så. (:
sedan bar det av hem och slängde i mig lite mat och fika och fick skjutss av mammsen till stallet. väl där var det bara att smörja upp grejerna medans Nova fick äta lite lunch. Sedan var det dags att fixa iordning häst och mig inför träning! (:
träningen gick super bra! Nova är så på hugget nu alltså. hon gör sånna byten (till höger då hehe) och va så mjuk och soft idag. Vi övade mycket på mjuka och spännstiga bakben idag. lite tramp för att snabba upp och sen lydnad för att tösen ska lära sig att vänta på mig och inte rabbla hela alfabetet innan jag hinner blinka haha. många enkla byten och förvänd galopp blev det också. och så jobba med gummibandet med skolorna. OCH vi fick göra några galoppombyten i serier idag med! dock gick det inte alls så bra efter andra serien eftersom min häst blir så eldig när hon inte klarar av saker och inte riktigt hänger med. men det kommer... (: så läxan denna vecka blev att jobba vanliga byten och serier i enkla byten och mjuka bakben med lite halvhalter och passageTÄNK. Jag bara älskar och blir så inspererad av att träna för en sån entusiastisk,pedagogisk och duktig tränare som Caroline Carlstedt är!
 
 jag som är en sån hästnörd tycker ju då att det är väldigt kul med hästgrejer och ridkläder mm. så jag tänkte en dagens aotfit i beskriving skulle vara kul (;
Nova: svart schabrak med röd kant från hööks, svarta lindor med eskadron paddar under, röda gummiboots från protector plus sadel- bates innova och träns rundsytt från hööks med bling pannband med svarta och vita pärlor.
Jag: svarta ridbyxor från pikeur, t-shirt, en röd fleece (mammas gamla), svart fleece väst från craft, läder handskar från travshoppen, ridhjälm charles owen ayr-8 brun fusk läder, skor från travshoppen, shaps från hööks (har det i väntan på mina nya tränings stövlar), och sporrar jag vet inte var ifrån (;
 
bootsen jag hade idag på träningen. (:
 
Novis innan jul nån gång, precis innan nattning. (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0