FALSTERBO

jag bokade hotell åt mig och Ebba igår till falsterbo. Det blev hotell ibis i malmö och vi kommer bo över sista helgen, så man kan se grand prix. vi åker torsdag natten och tillbringar dagen på falsterbo och sen åker vi till hotellet och checkar in på fredag eftermiddagen (: Så nu blir det att spara som tusan och jobba som tusan. (: men har fått ganska många bokningar nu i resten av februari, Längtar till juli !!!
Ebba är i småland och har praktik med sin pappa.. Och jag saknar henne som aldrig förr! det är så tomt och tyst.. tur att jag har alva.. (:
 
Har ju inte skrivit på ett par dagar, men nova har skött sig bra. Hon har gått på pelamet och känts riktigt fin. så nu är det dags att varava med vanliga träns bettet. det är så skönt att kunna byta lite och få lite extra hjälp när det blir svårt. Men oj vad damen kan bli frustrerad. Som jag skrivit innan så har hon svårt för bytena från höger galopp till vänster och vi måste tagga upp bakbenen lite extra så om hon inte sätter det första gången utan byter ett efter på hjälpen så saktar vi av till skritt och trampar några steg och sedan fattar förvänd och byter. och hon blir så frusterad när och inte får till det men i går tog det 1,5 byte innan och gjorde ett fint byte och då blir hon sååå nöjd med sig själv och hon älskar verkligen att jobba! 
vi har också tagit ut en sadel provare, vi har gjort lite ändringar på min sadel, bytt järn till ett mindre, flyttat bak sadeln, bytt sadeljord och en ny sadelpadd. (: så får vi se om det blir bra. (: tanken är att jag ska ha en svart sadel sen men vi får köra så här ett tag tills man har pengar (:
 
 
SKA BLI SÅ KUL! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0